Printvriendelijke versie

Gemeentelijk reglement op de leegstand van gebouwen en woningen, kamers en andere woongelegenheden

Sedert de invoering van het Grond- en Pandendecreet van 7 maart 2009 zijn de gemeenten bevoegd en verplicht om zelf een leegstandsregister bij te houden.

De gemeentelijke administratie maakt een leegstandsregister op bestaande uit twee inventarissen, één voor leegstaande gebouwen en één voor leegstaande woningen. 

Het vaststellen van leegstand gebeurt op basis van een gemotiveerde administratieve akte waarin één of meerdere indicaties wordt opgenomen

Voor het volledig reglement klik op de link hieronder

Reglement op de leegstand van gebouwen en woningen, kamers en andere woongelegenheden (pdf, 223.5 kB)

Afschaffen van het gemeentelijk reglement op de leegstand van gebouwen, woningen, kamers en andere woongelegenheden (pdf, 182.2 kB)

Financiën & informatica

Parklaan 16
9690 Kluisbergen
T 055 23 16 10
F 055 23 16 55
Mail ons
Openingsuren

maandag

08.00u - 12.00u

dinsdag

08.00u - 12.00u

woensdag

08.00u - 12.00u
14.00u - 18.00u*

donderdag

08.00u - 12.00u

vrijdag

08.00u - 12.00u

* Niet in juli en augustus